Dommerpanel
Dommerne i 2024 er:
Signe Eflund - Makeupartist, Frisør og Iværksætter
Iværksætter, makeupartist og frisør med over 20 års erfaring. Ofte anvendt i mode- og beautybranchen på store TV-shows, modeugen og af kendte. Signe har det seneste årti arbejdet med branding og markedsføring og drevet egen virksomhed.
Ewa Silfverin - Matas
Ewa sidder i en nøgleposition hos Nordens største beauty retailer Matas, hvor hun er Head of New Business. Ewa står for at udvikle sortimentet i Matas Gruppen, som også omfatter KICKS. Ewa har lang erfaring fra skønhedsbranchen, er specialist i at identificere nye, spændende danske og internationale brands – og er altid på jagt efter nyt til både eksisterende og nye kategorier i Matas.
Sara Falkenberg - Frisør & Salonejer
Sara Falkenberg er frisør og ejer af salonen Atelier a Place i Hellerup. Med over 25 års erfaring i skønhedsbranchen, begyndte hendes karriere i Island, som er hendes hjemland. De sidste to årtier har Sara været bosat i Danmark hvor hun både har arbejdet nationalt og internationalt som educator og hårstylist indenfor mode og skønhed.
Julia Sofia Aastrup - Beautyformidler, TV-personlighed & Iværksætter
Julia Sofia er YouTuber, influencer og selvstændig. Julia har lavet YouTube-videoer i over 10 år om makeup og livsstil. Forfatter til bøgerne ‘Smuk Indeni – Smuk Udenpå’, ‘Min Egen Største Fan’ og ‘Uperfekt Perfekt’. Julia Sofia har deltaget i en række populære TV-programmer, herunder Vild med Dans og senest Forræder. I 2017 startede Julia Sofia eget beauty brand – Noble Nordic – og har derfra erfaring med bl.a. produktudvikling, salg og markedsføring af skønhedsprodukter.
Louise Byg Kongsholm - Ejer af pej gruppen, chefredaktør og foredragsholder
Louise er en velkendt stemme i den danske trend- og livsstilsbranche. Med en karriere inden for trendforskning, medier, foredrag og rådgivning, har hun opnået en unik position som en autoritet, når det gælder trends og forbrugeradfærd. Som foredragsholder inspirerer Louise publikum i både Danmark og udlandet, og fungerer ligeledes som sparringspartner, konsulent og bestyrelsesmedlem.
Izabella Cecilie Sundquist - Marketingchef
Izabella er marketingchef med ansvar for danske leverandører og indkøb hos LYKO Danmark – en af nordens største beautyportaler. Oprindeligt uddannet frisør, men sidenhen uddannet designteknolog med speciale i marketing og kommunikation. Med mere end 15 års erfaring indenfor skønhedsbranchen ved hun præcis, hvad forbrugerne efterspørger. Izabella elsker hele skønhedsuniverset, og det daglige arbejde består bl.a. af at teste nye beautyprodukter til webshoppen lyko.com. LYKO har desuden 32 fysiske butikker i Sverige og Norge.
Sofie Dolva - CIFF (Copenhagen International Fashion Fair)
Sofie er Direktør i CIFF og har mere end 13 års erfaring fra beauty- & livstilsbranchen. Under sin studietid på CBS opbyggede hun sit eget skønhedsfirma, Dolva Group, der siden blev sammenlagt med et konkurrerende firma, hvor Sofie blev fastansat. Hun har været salgsdirektør i L’Oréal og skønhedsekspert på Go’ Morgen Danmark. Sofie har med sin erfaring ikke bare en unik sans for afsætning, markedsføring og målgrupper, men også for æstetik, produktudvikling og trends.
Sara Lorentsen - Kosmetolog
Sara er kosmetolog og med sine mange års erfaring en af Danmarks førende mikrostrømspecialister. Hun har stiftet sit eget skønhedsmærke OBSIDO® SKIN og vandt med sin professionelle og resultatskabende tilgang årets skønhedsbehandling i 2018. Saras unikke måde at skræddersy behandlinger på er en stor inspirationskilde for andre kosmetologer.
Nina Larsen - Hår- og makeupartist
Nina er makeupartist og hårstylist. Makeup, hud og hår er hendes passion. Hun arbejder på de store TV-produktioner såsom X Factor og Vild med dans, men er også kreativ på fotoshoots og ved modeugerne. Nina er mange kendissers yndlingsmakeupartist.
Christina Skovbølling Haak - Ph.d., speciallæge i dermatologi
Christina Skovbølling Haak er ph.d. og speciallæge i dermatologi. Til dagligt driver hun sin egen klinik i København, der tilbyder behandlinger indenfor både medicinsk samt æstetisk dermatologi. Christinas store viden om ingredienser, huden, hudens heling og aldringsprocesser udgør et unikt fundament for dommerarbejdet.
Elisabeth Tangen Olesen - Statement Copenhagen
Elisabeth har over 25 års erfaring inden for retail og hospitality, og mere end 15 år i luksusbeauty-segmentet i department stores. Opbyggede ILLUM Beauty Hall, hvor Elisabeth stod for hele konceptet til mindste detalje, og været med til at lancere og etablere nye brands i Danmark. Har særlig passion og viden inden for duftkategorien og ved, hvad som tænder en kræsen skønhedsforbruger. Nu hoppet ind i salonverdenen, som product manager i Statement – en kæde af luksuriøse behandlingssteder.
Esben Hougaard - Magasin
Esben Hougaard er indkøbsdirektør i Magasin du Nord. Esben har kæmpemæssig erfaring indenfor indkøb, salg og strategi og er altid på jagt efter nye brands og koncepter.
Anthony Aconis - Fireball
Tony Aconis er en af Danmarks ypperste rådgivere og debattører, når det handler om forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends. Til daglig er Tony kreativ direktør i det strategiske designbureau Fireball.
Juryformand: Anne-Dorte Mathiesen - Danish Beauty Award
Står bag Danish Beauty Award som både arrangør og formand for bestyrelsen. Uddannet cand.brom og journalist. Er både selvstændig konsulent og skribent med dybdegående kendskab kosmetik og fødevarer.
Fotograf: Anja Ekstrøm
Dommerpanelet i 2024 består af 13 dommere og Anne-Dorte Mathiesen som juryformand. Alle dommere i panelet har et kompetenceområde, som de skal sørge for bliver taget i betragtning, når de gennemgår alle de tilmeldte skønhedsprodukter, -behandlinger, -steder, -accessories og ildsjæle. Kompetenceområderne er ingredienser og sammensætning, hud, hår, makeup, funktionalitet, branding eller den professionelle bruger. Dommerne tester alle produkter, der er tilmeldt konkurrencen. De bedømmer alt individuelt og mødes til dommermøder, hvor de fem nominerede i hver kategori findes. På ren Oscar-maner finder de herefter vinderne, som så bliver afsløret ved en stor prisuddelingsfest. Dommerne bruger af og til det, som vi kalder skyggetestere, hvor de sætter andre eksperter til at teste produkterne, hvis de ikke selv er i produktets målgruppe, men vil altid selv indhente bedømmelserne til brug på dommermøderne. Dommerne har forskellig metoder til at bedømme produkterne. De inkluderer dem i deres hverdag, blindtester til duft-aftener med vennerne og sammenligner måske et produkt på højre side af ansigt og krop med brug af et andet på venstre side for bare at nævne nogle af fremgangsmåder. Det er ikke en videnskabelig test på nogen måde, men 13 forskellige menneskers opfattelse af lækkerhed og effektivitet. Der er etiske retningslinjer for dommerarbejdet, og dommerne skriver under på en kontrakt om at være uvildige i deres bedømmelse.