Dommerpanelet i 2022 består af 13 dommere, der alle har et kompetenceområde, som de skal sørge for bliver bedømt, når de gennemgår alle tilmeldte skønhedsprodukter, -behandlinger, -steder, -accessories, ildsjæle og frisører. Kompetenceområderne kan eksempelvis være indhold, hud, hår, makeup, funktionalitet, branding eller den professionelle bruger. Dommerne tester alle produkterne, der er tilmeldt konkurrencen. De bedømmer produkterne individuelt og mødes til dommermøder, hvor de fem nominerede i hver kategori findes. På ren Oscar-maner finder de herefter vinderne, som så bliver afsløret ved en stor prisuddelingsfest. Dommerne bruger af og til det, som vi kalder skyggetestere, hvor de sætter andre eksperter til at teste produkterne, hvis de ikke selv er i målgruppen. Dommerne kan sjove historier om, hvordan et helt middagsselskab kan blive lavet om til en dufttest, hvor alle herre- og dameparfumerne bliver blindtestet af gæsterne. Dommerne skriver under på en kontrakt om at være uvildige og på etiske retningslinjer for dommerarbejdet.

Se mere om de enkelte dommere i panelet i 2022 nedenfor.


Huden og dens behov

Christina Skovbølling Haak

Christina er speciallæge i hudsygdomme med erfaring fra både hospitalsregi samt speciallægepraksis. Christina har kliniske og akademiske nichekompetencer indenfor laser-kirurgi samt behandling af almindelig hudkræft. Christinas ph.d. blev til i et samarbejde mellem Harvard Medical School i Boston og Bispebjerg Hospital i København. Christinas store interesse for og viden om huden, hudens heling og hudens aldringsprocesser udgør et unikt fundament.

Ingredienser og trends

Cecilia Demant

Cecilia er influencer, som du måske kender fra både Youtube og Instagram. Cecilia er uddannet kemiingeniør fra DTU. Elsker at nørde igennem, så viden om kemi bliver kombineret med viden om skønhedsprodukter. Cecilia har testet beautyprodukter igennem rigtig mange år og uploader ofte nye produktanmeldelser på sine sociale meder, så du kan finde inspiration, blive klogere og samtidigt være opdateret på de nyeste produkter på skønhedsmarkedet.

Detailhandel, markedsføring og strategi

Esben Hougaard

Esben Hougaard er Indkøbsdirektør i Magasin du Nord. Esben har mere end 20 års erfaring indenfor indkøb, salg og strategi. Esben har en dyb passion for retail og er altid på jagt efter nye brands og koncepter, med et skarpt øje på købmandskabet.

Makeup, trends og produktsammensætning

Nina Larsen

Nina er uddannet kosmetolog, makeupartist og frisør med 25 års erfaring. Arbejder med store TV-koncepter såsom X-Factor, Vild med Dans og Zulu Comedy Galla. Er key artist ved modeugen bl.a. for Designers Remix. Er fast makeupartist for mange kendisser. Kan tilføje forfatter til CV'et med beautybogen IKONMAKEUP.

Detailhandel og forbrugertrends

Elisabeth Tangen Olesen

Elisabeth er Sales Manager i Illum. Kosmetik er Elisabeths passion, og hun har mange års erfaring fra detailhandel med skønhedsprodukter. Luksus er et begreb, som Elisabeth kender fra dagligdagen i Illum - og hun ved præcis, hvad der tænder en kræsen skønhedsforbruger fra både ind- og udland.

Professionel hårstyling og internationale tendenser

Ronni Lund

Ronni er medejer af Nordic Hair Concept og har arbejdet som frisør i godt 20 år - og han elsker det. Ronni har undervist andre frisører i ind- og udland i 15 år, lavet TV og store modeshows. Holder af at give kunderne en stor oplevelse - hver gang.

Detailhandlen, kampagner & trends

Alice Wassard

Alice er indkøbschef i Matas med ansvar for beauty og egenvarer.
Alice har været mere end 20 år i branchen indenfor marketing, salg og indkøb. Alice har erfaring fra både detail- og leverandørsiden fra L'Oréal og Estée Lauder Companies, hvor hun har været ansvarlig for både selektive, semi-selektive og professionelle produkter.
Er besat af at finde det nyeste, som forbrugeren efterspørger og som samtidig har stort kommercielt potentiale.

Trends og kommunikation

Julia Lahme

Trendforsker, livsstilsekspert og CEO i eget kommunikationsbureau. Julia har en cand. mag i etnologi, arbejder for danske og internationale virksomheder med trendforskning og kommunikation indenfor mode, skønhed og livsstilsprodukter. Forfatter til 9 bøger, og livsstilekspert på TV. Julia er desuden tidl. redaktør på magasinet Cosmopolitan.

Forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends

Anthony Aconis

En af Danmarks ypperste rådgivere og debattører, når det handler om forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends. Anthony har mange års erfaring fra den internationale kommunikationsverden. Han har arbejdet med kommunikation, marketing og branding i New York, São Paulo og København. Til daglig er Anthony Aconis kreativ direktør i det strategiske designbureau Fireball.

Hudpleje, kosttilskud og apotekets forbrugere

Lars Holm Jensen

Direktør i Danmarks største apotekerkæde - A-apoteket med flere end 220 salgssteder. Lars har en stor indsigt i både forbrugernes behov, efterspørgsel og adfærd.
Uddannet farmaceut og bidrager med en analytisk tilgang til produkters kemiske sammensætning, virkning og validitet.

Den professionelle vinkel

Anita Falslund

En af Danmarks førende kosmetologer med mange års erfaring fra både Danmark og udlandet. Indehaver af klinik Anita Falslund. Vinder af Årets behandling ved Danish Beauty Award i 2015. Anita øser ofte ud af sin store kosmetologviden i medierne og til sine daglige kunder. Anita bruger sine hænder, viden og intuition som redskab. Anita er meget detaljeorienteret og skræddersyr gerne behandlingen efter kundens behov.

Skønhedsprodukter, markedstendenser og handlen generelt

Nina Kluge

Ansvarshavende redaktør på Fagbladet Kosmetik samt nyhedsbrevet BeautyNews. Som udgiver at branche-bladet og -nyhedsbrevet har Nina en stor berøringsflade i den danske kosmetikbranche og et bredt kendskab til markedets produkter, behandlinger, aktører samt beauty trends.

Kosmetiklovgivning, ingredienser, mærkning og markedsføring

Anne-Dorte Mathiesen

Står bag Danish Beauty Award som både arrangør af prisuddelingen og formand for bestyrelsen. Uddannet cand.brom og journalist. Mangeårig erfaring på kosmetikområdet fra både brancheforening, selvstændig konsulentvirksomhed og som fagjournalist. Dybdegående kendskab til ingredienser og lovgivning inden for kosmetik og fødevarer.

Foto: Bente-Maj Wøldike, Peter Dahlerup m.fl.