Dommerpanelet i 2020 består af 13 dommere, der alle har et kompetenceområde, som de skal sørge for bliver bedømt, når de gennemgår alle tilmeldte skønhedsprodukter, -behandlinger, -steder, -accessories, ildsjæle og frisører. Kompetenceområderne kan eksempelvis være indhold, hud, hår, makeup, funktionalitet, branding eller den professionelle bruger. Dommerne tester alle produkterne, der er tilmeldt konkurrencen. De bedømmer produkterne individuelt og mødes til dommermøder, hvor de fem nominerede i hver kategori findes. På ren Oscar-maner finder de herefter vinderne, som så bliver afsløret ved den store prisuddelingsfest i april. Dommerne bruger af og til det, som vi kalder skyggetestere, hvor de sætter andre eksperter til at teste produkterne, hvis de ikke selv er i målgruppen. Dommerne kan sjove historier om, hvordan et helt middagsselskab kan blive lavet om til en dufttest, hvor alle herre- og dameparfumerne bliver blindtestet af gæsterne. Dommerne skriver under på en kontrakt om at være uvildige og på etiske retningslinjer for dommerarbejdet.

Se mere om de enkelte dommere i panelet i 2020 nedenfor.


Detailhandlen, kampagner & trends

Alice Wassard

Alice er indkøbschef i Matas med ansvar for beauty og egenvarer.
Alice har været mere end 20 år i branchen indenfor marketing, salg og indkøb. Alice har erfaring fra både detail- og leverandørsiden fra L'Oréal og Estée Lauder Companies, hvor hun har været ansvarlig for både selektive, semi-selektive og professionelle produkter.
Er besat af at finde det nyeste, som forbrugeren efterspørger og som samtidig har stort kommercielt potentiale.

Trends og kommunikation

Julia Lahme

Trendforsker, livsstilsekspert og indehaver af et kommunikationsbureau. Julia har en cand. mag i etnologi, arbejder for danske og internationale virksomheder med trendforskning og kommunikation indenfor mode, skønhed og livsstilsprodukter. Forfatter til fem bøger, og livsstilekspert på DR1 og TV2. Julia er også blogger samt tidl. redaktør på magasinet Cosmopolitan.

Forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends

Anthony Aconis

En af Danmarks ypperste rådgivere og debattører, når det handler om forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends. Anthony har mange års erfaring fra den internationale kommunikationsverden. Han har arbejdet med kommunikation, marketing og branding i New York, São Paulo og København. Til daglig er Anthony Aconis kreativ direktør i det strategiske designbureau Fireball.

Detailhandel, forbrugertrends og strategi

Didde Juul

Indkøber i Magasin du Nord. Didde har arbejdet i beautybranchen i mere end 15 år indenfor indkøb, salg og logistik. Didde har en dyb passion for beauty og jagter altid nye spændende brands, som er stærke på strategi og kvalitet.

Kosttilskud, huden og dens behov

Søs Wollesen

Søs Wollesen er læge, men også forfatter og psykoterapeut. Søs har arbejdet med ernæring, kosttilskud og hudens behov i mere end 20 år. Hun arbejder med det hele menneske og bruger derfor ikke kun de konventionelle behandlingsformer i sit virke. Søs Wollesen er en efterspurgt foredragsholder, underviser og rådgiver.

Professionel hårstyling og internationale tendenser

Gun-Britt Zeller

Gun-Britt har været i branchen i 50 år og har haft 40 års jubilæum med sit eget firma. Gun-Britt er en meget eftertragtet frisør i egen salon, men også som underviser af frisører internationalt. Gun-Britt har vundet utallige priser, og i 2016 vandt Gun-Britt prisen som Årets Ildsjæl hos Danish Beauty Award.

Hudpleje, kosttilskud og apotekets forbrugere

Lars Holm Jensen

Direktør i Danmarks største apotekerkæde - A-apoteket med flere end 220 salgssteder. Lars har en stor indsigt i både forbrugernes behov, efterspørgsel og adfærd.
Uddannet farmaceut og bidrager med en analytisk tilgang til produkters kemiske sammensætning, virkning og validitet.

Den professionelle vinkel

Anita Falslund

En af Danmarks førende kosmetologer med mange års erfaring fra både Danmark og udlandet. Indehaver af klinik Anita Falslund. Vinder af Årets behandling ved Danish Beauty Award i 2015. Anita øser ofte ud af sin store kosmetologviden i medierne og til sine daglige kunder. Anita bruger sine hænder, viden og intuition som redskab. Anita er meget detaljeorienteret og skræddersyr gerne behandlingen efter kundens behov.

Detailhandel og forbrugertrends

Kirsten Schmidt

Kirsten er Category & Marketing Director hos Sephora. Kirsten er ekstremt dygtig til at købe nye spændende brands og produkter ind til Sephora i Skandinavien. Kirsten har tilbragt en del af sin fortid i Matas.

Makeup og produktsammensætning

Mina Ingerslev

Makeupartist med mange års erfaring fra store internationale brands og danske virksomheder. I dag selvstændig og ekspert i at sammensætte effektive og velfungerende recepter. Mina har et indgående kendskab til de ingredienser, der anvendes i makeup og hudpleje.

Skønhed og medier

Silke Grane

Silke står bag skønhedsbloggen Beauty by Silke og er fast leverandør af skønhedsstof til ALT for Damerne. Silke er uddannet makeupartist og har mange års erfaring som skribent på forskellige magasiner. Silke har desuden været skønhedsekspert på Go’ Morgen Danmark. Silke er en meget erfaren 'tester' af både makeup, hud- og hårpleje og kosttilskud.

Skønhedsprodukter, markedstendenser og handlen generelt

Nina H. Kluge

Ansvarshavende redaktør på Fagbladet Kosmetik samt nyhedsbrevet BeautyNews. Som udgiver af branchebladet har Nina en stor berøringsflade i den danske kosmetikbranche og et bredt kendskab til markedets produkter, behandlinger og beauty trends.

Kosmetiklovgivning, ingredienser, mærkning og markedsføring

Anne-Dorte Mathiesen

Formand for Danish Beauty Award. Uddannet cand.brom og journalist. Mangeårig erfaring på kosmetikområdet. Dybdegående kendskab til ingredienser og lovgivning inden for kosmetik fødevarer.

Foto: Peter Dahlerup, Signe Mørkeberg-Sjøstrøm m.fl.