Dommerpanelet i 2019 består af 13 dommere, der alle har et kompetenceområde, som de skal sørge for bliver bedømt, når de gennemgår alle tilmeldte skønhedsprodukter, -behandlinger, -steder, -accessories, ildsjæle og frisører. Kompetenceområderne kan eksempelvis være indhold, hud, hår, makeup, funktionalitet, branding eller den professionelle bruger. Dommerne tester alle produkterne, der er tilmeldt konkurrencen. De bedømmer produkterne individuelt og mødes til dommermøder, hvor de fem nominerede i hver kategori findes. På ren Oscar-maner finder de herefter vinderne, som så bliver afsløret ved den store prisuddelingsfest i april. Dommerne bruger af og til det, som vi kalder skyggetestere, hvor de sætter andre eksperter til at teste produkterne, hvis de ikke selv er i målgruppen. Dommerne kan sjove historier om, hvordan et helt middagsselskab kan blive lavet om til en dufttest, hvor alle herre- og dameparfumerne bliver blindtestet af gæsterne. Dommerne skriver under på en kontrakt om at være uvildige og på etiske retningslinjer for dommerarbejdet.

Se mere om de enkelte dommere i panelet i 2019 nedenfor.


Detailhandel, forbrugertrends og strategi

Didde Juul

Indkøber i Magasin du Nord. Didde har arbejdet i beautybranchen i mere end 15 år indenfor indkøb, salg og logistik. Didde har en dyb passion for beauty og jagter altid nye spændende brands, som er stærke på strategi og kvalitet.

Hudpleje, kosmetik og apotekets forbrugere

Lars Holm Jensen

Direktør i Danmarks største apotekerkæde - A-apoteket med flere end 220 salgssteder. Lars har en stor indsigt i både forbrugernes behov, efterspørgsel og adfærd.
Uddannet farmaceut og bidrager med en analytisk tilgang til produkters kemiske sammensætning, virkning og validitet.

So-Me, mode og makeup

Elham Kavousi

Elham er freelancejournalist, model, stylist, so-me influencer og forfatter på beautybogen 'Mørkglødet'. Elhams hjerte har altid banket for mode, men da hun som barn var indehaver af et solidt monobryn og ikke kunne finde råd og vejledning til sin uønskede hårvækst, tyede hun til selvhjælp. Det har resulteret i, at hun er blevet en selvlært ekspert indenfor skønhed, som hun glædeligt deler ud af både i hendes bog og på Youtube.

Trends og kommunikation

Julia Lahme

Trendforsker, livsstilsekspert og indehaver af et kommunikationsbureau. Julia har en cand. mag i etnologi, arbejder for danske og internationale virksomheder med trendforskning og kommunikation indenfor mode, skønhed og livsstilsprodukter. Forfatter til fem bøger, og livsstilekspert på DR1 og TV2. Julia er også blogger samt tidl. redaktør på magasinet Cosmopolitan.

Professionel hårstyling og internationale tendenser

Gun-Britt Zeller

Gun-Britt har været i branchen i 50 år og har haft 40 års jubilæum med sit eget firma. Gun-Britt er en meget eftertragtet frisør i egen salon, men også som underviser af frisører internationalt. Gun-Britt har vundet utallige priser, og i 2016 vandt Gun-Britt prisen som Årets Ildsjæl hos Danish Beauty Award.

Huden og dens behov

Jakob E. Borch

Ph.D. Specialllæge i dermatologi. Jacob har mange års erfaring med arbejdet med hud og hudsygdomme og kender til hudens behov for pleje og vedligehold. Stor viden om kosmetiske produkter og behandlinger.

Den professionelle vinkel

Anita Falslund

En af Danmarks førende kosmetologer med mange års erfaring fra både Danmark og udlandet. Indehaver af klinik Anita Falslund. Vinder af Årets behandling ved Danish Beauty Award i 2015. Anita øser ofte ud af sin store kosmetologviden i medierne og til sine daglige kunder. Anita bruger sine hænder, viden og intuition som redskab. Anita er meget detaljeorienteret og skræddersyr gerne behandlingen efter kundens behov.

Detailhandel og forbrugertrends

Kirsten Schmidt

Kirsten er Category & Marketing Director hos Sephora. Kirsten er ekstremt dygtig til at købe nye spændende brands og produkter ind til Sephora i Skandinavien. Kirsten har tilbragt en del af sin fortid i Matas.

Makeup og produktsammensætning

Mina Ingerslev

Makeupartist med mange års erfaring fra store internationale brands og danske virksomheder. I dag selvstændig og ekspert i at sammensætte effektive og velfungerende recepter. Mina har et indgående kendskab til de ingredienser, der anvendes i makeup og hudpleje.

Beauty og sociale medier

Maja Yoon Fabech

Maja Yoon er Social Media Manager i Matas og en af bagkvinderne til Matas´ nye fællesskab for unge beauty lovers - Beame Beauty. Maja er kreativ, elsker at eksperimentere med makeup og viser det gerne frem på de sociale medier,

Skønhed og medier

Silke Grane

Silke står bag skønhedsbloggen Beauty by Silke og er fast leverandør af skønhedsstof til ALT for Damerne. Silke er uddannet makeupartist og har mange års erfaring som skribent på forskellige magasiner. Silke har desuden været skønhedsekspert på Go’ Morgen Danmark. Silke er en meget erfaren 'tester' og har da også tidligere været en del af Danish Beauty Awards dommerpanel.

Skønhedsprodukter, markedstendenser og handlen generelt

Nina H. Kluge

Ansvarshavende redaktør på Fagbladet Kosmetik samt nyhedsbrevet BeautyNews. Som udgiver af branchebladet har Nina en stor berøringsflade i den danske kosmetikbranche og et bredt kendskab til markedets produkter, behandlinger og beauty trends.

Kosmetiklovgivning, ingredienser, mærkning og markedsføring

Anne-Dorte Mathiesen

Formand for Danish Beauty Award. Uddannet cand.brom og journalist. Mangeårig erfaring på kosmetikområdet. Dybdegående kendskab til ingredienser og lovgivning inden for kosmetik.

Foto: Signe Mørkeberg Sjøstrøm, m.fl.