Dommerpanelet i 2016 består af 13 dommere, der alle har et kompetenceområde, som de skal sørge for bliver bedømt, når de gennemgår alle tilmeldte skønhedsprodukter, -behandlinger, -steder, -accessories, ildsjæle og frisører. Kompetenceområderne kan eksempelvis være indhold, hud, hår, makeup, funktionalitet, branding eller den professionelle bruger. Dommerne tester alle produkterne, der er tilmeldt konkurrencen. De bedømmer produkterne individuelt og mødes til dommermøder, hvor de fem nominerede i hver kategori findes. På ren Oscar-maner finder de herefter vinderne, som så bliver afsløret ved den store prisuddelingsfest i april. Dommerne bruger af og til det, som vi kalder skyggetestere, hvor de sætter andre eksperter til at teste produkterne, hvis de ikke selv er i målgruppen. Dommerne kan sjove historier om, hvordan et helt middagsselskab kan blive lavet om til en dufttest, hvor alle herre- og dameparfumerne bliver blindtestet af gæsterne.

Læs mere om hver enkelt dommer i 2016 nedenfor.


Detailhandlen

Helle Husted

Indkøbschef i Matas. Har mange års indkøbserfaring fra detailhandlen og erfaring fra apoteks- og skønhedsbranchen.

Detailhandel, forbrugertrends og strategi

Didde Juul

Indkøber i Magasin du Nord med en stor passion for beauty. Didde har arbejdet i branchen i mere end 13 år. Har erfaring med indkøb, salg og logistik. Didde jagter altid nye og spændende brands, som kan skubbe lidt til det til tider statiske marked.

Hudpleje, kosmetik og apotekets forbrugere

Lars Holm Jensen

Direktør i A-apoteket, der er en indkøbskæde af apoteker i Danmark. Lars har det overordnede ansvar for kædens sortimentsstrategi herunder de hudplejebrands, der sælges i kædens over 200 salgssteder. Uddannet farmaceut med et dybdegående kendskab til indholdsstoffer.

Makeup, hår og internationale tendenser

Sine Ginsborg

En af Danmarks førende hår- og makeupartister. Sine arbejder både i København, London, Paris, Milano, Barcelona og New York. Vandt i 2014 prisen som Årets Makeupartist ved Elle Style Awards. Ved siden af at være makeupartist er Sine indehaver af Sine Ginsborg Make-up School og fast skønhedsekspert på TV2s Go’Morgen Danmark.

Håret, trends og professionel brug

Marianne Jensen

Marianne startede sin karriere i frisørbranchen i det fynske for over 20 år siden og er i dag en af Danmarks førende hårartister. Marianne har en kreativ tilgang til håndværket, og hun er kendt for at mestre høj teknisk faglighed med tidens trends. Tidligere i år blev hun kåret til Årets Danske Hårartist 2015 ved Elle Style Awards.

Trends og kommunikation

Julia Lahme

Trendforsker, livsstilsekspert og indehaver af et kommunikationsbureau. Julia har en cand. mag i etnologi, arbejder for danske og internationale virksomheder med trendforskning og kommunikation indenfor mode, skønhed og livsstilsprodukter. Forfatter til fem bøger, og livsstilekspert på DR1 og TV2. Julia er også blogger samt tidl. redaktør på magasinet Cosmopolitan.

Huden, innovation og teknologi

Christian Grønhøj

Speciallæge, dr.med. og professor i hudsygdomme. Praktiserende hudlæge i Århus. Næstformand i Kræftfonden. Besidder ekspertviden om huden og dens behov. Interesse for kosmetiske produkters indflydelse på hudens biologi.

Den professionelle vinkel

Pernille Bjarnøe

Siden 1991 leder af Kosmetologskolen CIDESCO. Pernille har oplevet og levet med mange trends indenfor hudpleje, negle og makeup. Skolens og Pernilles primære fokus er at forstå indholdstoffers betydning og virkning på huden.

Forbrugerne, trends og kommunikation

Pernille Aalund

Forretningsudvikler, trendspotter, forfatter og foredragsholder, men fremfor alt ’tænker’. Har et skarpt øje for kombinationen af hvorvidt et produkt virker, historien bag, troværdighed og kommunikation. Pernille tjekker om produktet taler tidens sprog.

Tendenser, ingredienser og journalistik

Katja Maria Salomonsen

Garvet journalist på BT med fokus på livsstilsstoffet og studievært på BTTVs faste livsstilsprogram 'Stil & Skønhed'.

Forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends

Anthony Aconis

En af Danmarks ypperste rådgivere og debattører, når det handler om forbrugerindsigt, shopperisme, livsstil og trends. Anthony har mange års erfaring fra den internationale kommunikationsverden. Han har arbejdet med kommunikation, marketing og branding i New York, São Paulo og København. Til daglig er Anthony Aconis direktør i reklame- og marketingbureauet Fireball.

Skønhedsprodukter, markedstendenser og handlen generelt

Nina H. Kluge

Ansvarshavende redaktør på Fagbladet Kosmetik samt nyhedsbrevet BeautyNews. Bredt kendskab til kosmetikbranchen og dens produkter, behandlinger og trends.

Kosmetiklovgivning, ingredienser, mærkning og markedsføring

Anne-Dorte Mathiesen

Formand for Danish Beauty Award. Uddannet cand.brom og journalist. Mangeårig erfaring på kosmetikområdet. Dybdegående kendskab til ingredienser og lovgivning inden for kosmetik.

Fotograf:
Signe Mørkeberg Sjøstrøm